úterý 5. ledna 2016

Vánoce

Martin má celých 14 dní volno! Stejně jako děti. Od 19.12. 2015 až do 3. 1. 2016 - Hurá!
Já také doma, neb "brigádu" jsem ukončila v listopadu a novou práci hledám.

Počasí bohužel teplé - sluníčko, pak sice chladno (kol nuly), ale vůbec žádný sníh. Ani na horách. Sněžit začalo až první školní den po prázdninách, tj. v pondělí 4.1. 2016.

21. 12. pondělí

Já a Maruškou v 11h busem do Prahy. Martin s Alenkou doma. Chtěli do ZOO, ale jednak prší a pak je Alík nastydlý (rýma, trocha kašel a maličko zvýšená teplota).
Oběd: running sushi!
Po 13h sraz v nové budově (naproti staré budovy) Národního muzea (staré je v rekonstrukci) s mojí sestřenkou Jiřinou. Sice už zde není ředitelka, ale stále je zda zaměstaná.
Vezme nás zdarma na výstavu Smrt.
Pak nás pozve na kafe, domácí grep.limonádu a zákusek do místní kavárny. Příjemný pokec.
Protože venku zima, nejdem na Staromák, ale rovnou domu.

24.12.  čtvrtek - doma Brandýs n.L.

Dopoledne ještě uklízím, Martin s holkama jde pro kapra. Samozřejmě ho už nikde nemají. Mě to nevadí, ale Maruška pláče, že se těšila na dušičku. M.tedy koupí lososa a kotletu.
Oběd: rybí polévka, vinné klobásy a kuba.
Pohádky, pohoda, vaření.
Večeře: přírodní losos, řízek a br.kaše.

Před rozbalením dárků

A po něm
Holkám řekneme, že Ježíšek nepřijde, dokud nebudou mít uplne uklizeno v pokojíčku. Takže tam i s M. jdou a já zatím nachystám pod stromeček (máme již několik let umělý) dárky a pak zazvoním.
To je radosti. Krása. Dárků není moc, ale jsou prima. Takže spokojenost na všech stranách. Každá dostala 5dárků  plus 2 společné. Hlavní: panenka, kterou si Maruška přála. Alenka dostala také, ale obyčejnější. Já romantický víkend, kurz kreslení a poukazka na masáž. A oříšky a suš.ovoce v čokoládě :)

25. 12. doma

Odpočinek, pohádky, pohoda, klid.

26. 12. sobota

Kralupy obývák Martin

Po obědě vyrážíme autem k příbuzným - Pavlovi s rodinou. Nejprve se ale stavíme za tetou Pavlou - dárky a jen chvilička posezení.

Kralupy n.Vl.

Přijel i Vráťa s Danou.
Takže dárků je tu spousta. Holčičky si krásně hrají s Terezkou a chvílemi i s Adélkou nahoře. Mají tam spoustu hraček i zvířat.
My pokecáme, pojíme, vklidu a pohodě.
Je to prima.
Pavel a Adélka
Po 17h odjíždíme domu.
Vráťa dřív.

27. 12. neděle

Opět po obědě, po 14h vyrážíme.

Vestec

Dostaneme vynadáno, že ostatní i zdaleka (Praha) jsou zde včas tj. v 14h a my máme 40min zpoždění.
Spousta příbuzných, jídla i dárků. Jsou tu naši, brácha s rodinou a moje tety a jejich děti a jejich děti.
Já s M. se jdem na chvilku se projít.

část příbuzných
Holky běhají venku i s Lukášem a Martínkem. Je tu i Denisa a Martina. Znají se s Poříčí, kam spolu jezdí každý rok na týden na dovolenou.

29. 12. úterý

Stará Boleslav

Před 11h přijíždíme k našim, ale nejprve jdeme k tetě Věře. Pokecáme i s Vláďou, holky si pohrají se Štěpánkou, dáme si dárky a jdem na oběd. Už je tu i brácha s Petrou a Lukáškem.
Mamka dělala kachnu, zelí, knedlík a šťouchané brambory s panenkou a zelenými fazolkami.

Petra, Zdenda, Alenka, Lukáš, babička

Hurá na hromadu dárků.

Kafe a domů.
Holčičky tady necháváme přespat - zůstává tu i Lukáš.

30.12. středa

Dlouho spíme, kol 12h vyzvedneme holky a jedeme směr Louny. Martin řídí. Cesta trvá přes hodinu. Stavíme se v McDonaldovi na oběd (i když holky jedly u babičky) a pak už rovnou za Pšendou. Přestěhoval se začátkem prosince do nového baráčku i s celou novou rodinou. Tak se jedem podívat. Pokecáme, dáme kafe, holky si hrají se skoro 3letým Ondrou a 11letou Zuzankou.
Po 15h do města. Já tu nikdy nebyla. Moc se mi tu líbí, ale je zima. Zajdem do muzea, kde je výstava betlémů a vánočních kytek (hrozně malinké) a jedem domů. Holky celou cestu prospí. V 18,3 doma.

31. 12. Silvestr

Zustávame dome, jdem se jen projít, je zima, ale sníh žádný. Maru pomůže udělat chlebíčky. Já s Alenkou jdem po 22h spát. Maruška nám nejdřív čte a potom jde nahoru za Martinem, ale prý hned poté v obýváku usíná.