sobota 4. října 2014

Ála školka

Alenka začala chodit do "Matýska", školička pro nejmenší, resp.druhé nejmenší.
Maruška chodila od 2-3let jednou týdně dopoledne, pak od 3-4let do "většího Matýska" 2x týdně dopoledne a nakonec do normální školky 2 roky celodenně ale jen dopoledne.
Alenka vloni byla malá a letos je to už na "většího Matýska". Chodí středa a čtvrtek od 8-8,3 do 11,3-12h. Nyní je to v areálu střední školy Melichara.
První den plakala, držela se maminky a nechtěla. Byla tam jen od 8,3 do 10h. Druhý den totéž. Další týden sice šla, ale stále říkala, že nechce do školičky. Vůbec jsem ji tam nechtěla nechat. Učitelka mi řekla, že musím rychle odejít, žádné loučení. Dala jsem jí telefon, at kdyby Alenka stále plakala, hned volala. Ona mne uklidnila, že se určitě ozve ale že mám být vklidu, že se jí to ještě ani jednou za 4roky nestalo. Že je to normální, že to přestane, že brečí zpočátku všichni. To vše jsem samozřejmě věděla, ale přesto jsem byla docela nesvá. Jak to Ala zvládne. U Maru to bylo lepší.
ALenka se do her nezapojovala, ale tvořila a svačila. Akorát když chtěla čurkat, tak si neřekla, kroutila se a ručičky držela na pipi, učitelka s ní šla na záchod a to plakala, že nechce čurat, ale nakonec jo.
Další den totéž. Učitelka (mají 2, dětí je asi 12 ale většinou jich chodí 8) mi říkala, že Alenka hned co odejdu plakat přestává. A skutečně. Zašla jsem za roh, ale hned se vrátila a nenápadně se koukla do třídy - Alenka si vklidu hrála! Hura, už jsem klidná.
Po svačině (která je v ceně, jedno dopoledne stojí 180kč) chodí ven. Mají na zahrádce pískoviště, malý domeček a skluzavku, chodí na procházky, byly na zvířátkách u zámku, na hřišti atak.
A malují a lepí a vyrábějí a zpívají....
A vše je jak má! Vyzvednu ALenku a jdem do školy pro Marušku. Takhle to vypadalo jeden hezký den před školou cestou domů.


středa 10.9., Alenka z Matýska, Maru ze školy, cestou domů

Žádné komentáře: