sobota 19. listopadu 2011

Co děláme, co Maru baví


Poslední dobou si chce stále hrát na mimi.
Říka:
Já budu miminko nebo ty mami budeš miminko, musíš plakat, musíš spát, když zlobíš dostaneš na zadeček - ukliď si ty hračky nebo ti je vyhodím, nebo tatínek se bude zlobit.....

Nejraději si čte a chce abych já ji četla - ale ne říkadla nebo pohádky, ale písmenka. Máme např. knížku, kde je celá abeceda a u každého písmenka obrázky, které na dané písmenko začínají.
A tak Maruška říká třeba: K jako koza, jako kočka, jako zajíc :)
nebo O jako opice, O jako mrak, L jako letadlo, jako pošťák apodobně.

Máme doma prostě veselo.
Dokáže být kouzelná, zas si začala kreslit, už jí to jde líp. Když chce, zabaví se sama, povídá si a hraje. Někdy ale prostě nutně potřebuje, aby si s ní hrála maminka.
Umí se vztekat, když není po jejím. Nechce se oblékat, když musí. Nechce jíst, co má. Nechce si mýt ruce, nebude nosit bačkorky atd.
Dobrovolně pomáhá zatím jen s nádobím - dává a vyndavá z myčky. Žehlí jenom jako se svou dětskou žehličkou. Uklízet nechce, ale musí a to se většinou také neobejde bez dohadování, smlouvání, slz atak. Ráda vaří - ale jen když se jí chce a co chce.

Teď je Martin od neděle na čundru a jsme tu sami - pozvala jsem návštěvu: sousedka Andrea s holčičkou Martinkou (4roky) tu včera byly a holky si krásně vyhrály a my v klidu pokecaly. Za chvíli jedem do Boleslavi. Maru se těší, ale nebude si brát mikinu ani bundu, neb jí prý není zima a půjde jen v triku. Ha. Takže se zase asi budem trochu prát :o

Ale vše mi vynahradí, když se přitulí a poví: mami já tě mám moc ráda. A tatínka taky.
Zlatíčko naše milovaný.

Fotka je z rodinného výletu do svíčkárny v Šestajovicích. Byla tam i zvířátka a to se Maru moc líbilo.

Žádné komentáře: